[#Beginning of Shooting Data Section]
Nikon D2X
Focal Length: 27mm
Optimize Image: 
Color Mode: Mode I (sRGB)
Long Exposure NR: Off
High ISO NR: Off
2006/11/29 18:01:28.1
Exposure Mode: Manual
White Balance: Preset d-0
Tone Comp.: Normal
JPEG (8-bit) Fine
Metering Mode: Multi-Pattern
AF Mode: AF-S
Hue Adjustment: 0¡
Image Size: Large (4288 x 2848)
1/200 sec - F/10
Flash Sync Mode: Not Attached
Saturation: Normal
Exposure Comp.: 0 EV
Sharpening: Medium high
Lens: 18-70mm F/3.5-4.5 G
Sensitivity: ISO 100
Image Comment:                                     
[#End of Shooting Data Section] Taniec

Jak już pisałam we wcześniejszych postach mam szczęście robić to co lubię. Bycie instruktorem tańca to na prawdę fajna sprawa. Trzeba tylko trochę praktyki żeby cieszyć się cudownymi stronami tego zawodu. Zapraszam do przeczytania moich wniosków i przemyśleń dotyczących prowadzenia zajęć tanecznych z dziećmi i młodzieżą. Dziele się moimi spostrzeżeniami i przemyśleniami zebranymi w trakcie 10 letniej kariery instruktorskiej. Działają u mnie, nie daje 100 procent gwarancji czy sprawdzą się u Ciebie, wypróbuj sam i oceń czy ma to sens 😉

 

  1. Jeśli Tobie nie chce się prowadzić zajęć to uczniom, tym bardziej, nie będzie się chciało z Tobą ćwiczyć. Dlatego motywuj się, dbają o swoją energię i przypominaj sobie dlaczego robisz to co robisz.
  2. Pamiętaj o różnorodności, musi się dziać. Ciachnie jednego i teko samego układu przez godzinę (nie daj Boże przez cały semestr) zmęczy i uczniów i ciebie. Rutyna zabija. Co 10-15 min warto zmienić ćwiczenie lub zrobić coś rozluźniającego. A układ możesz mieć jeden główny pokazowy, ale dodaj też inne rozluźniające, rozrywkowe – takie są najlepsze.
  3. Prostsze rozwiązania to często lepsze rozwiązania. Zamiast mega skomplikowanej choreografię sięgnij po prostsze kroki, masz pewność , że dzieci zatańczą równo. Lepszy efekt końcowy gwarantowany.
  4. Dostosuj układ i ćwiczenia do grupy jaką masz na sali a nie do swojego ego. Oczywiście realizuj się i rozwijaj, ale przygotowuj układy i ćwiczenia do odpowiedniej grupy wiekowej.
  5. Bawcie się – nauka po przez zabawę jest najlepsza. Zabawą możesz ćwiczyć, refleks, rytmiczność, kondycje, kreatywność wszystko. A i pamiętaj, duże dzieci tez lubią się bawić 😉
  6. Bądź wymagający tylko pamiętaj, że jeżeli wymagasz czegoś od swoich uczniów, musisz najpierw wymagać tego od siebie. Jeśli uczniowie nie widzą w Tobie autorytetu to masz przechlapane, nie będą słuchać nie będą się starać i w konsekwencji nie będą chodzić na Twoje zajęcia…
  7. Dobry instruktor pracuje nad sobą i się rozwija zarówno tanecznie jak i osobiście. Taniec to bardzo dynamiczna dziedzina, musisz iść do przodu, jeździć na warsztaty, szkolenia. Szukać nowych inspiracji, bez tego staniesz w miejscu i zaraz pojawi się ktoś kto ma więcej do zaoferowania uczniom niż Ty.
  8. Nie staraj się być miły na siłę, dzieci lubią ludzi z charyzmą, pewnych siebie a nie pozerów. Poza tym masz być wzorem i autorytetem a nie koleżanką czy kolegą.
  9. Szanuj swoich uczniów, to młodzi ludzie, którzy mają prawo czasem nie rozumieć o co Ci chodzi – musisz się nauczyć rożnych sposobów przekazywania tego samego komunikatu.
  10. Chwal nic tak nie wzmacnia jak dobre słowo. Nie cały czas, nie za wszystko, jednak gdy widzisz że ktoś się bardzo stara powiedz mu ze to doceniasz. Zapewniam, ze taki uczeń będzie się starał 100 razy bardzie.

 

Oczywiście te 10 punktów nie wyczerpie całego tematu, ale myślę, że stosując się tylko do tych możesz prowadzić na prawdę udane i fajne zajęcia ciesząc się przyjemnymi stronami bycia instruktorem tańca. Ciekawa jestem co o tym sądzicie, dajcie mi znać koniecznie mailowo na FB albo jeszcze jakaś inną drogą :) będę wdzięczna!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *