Śniadanie mistrzów ! Inspiracje

Zdrowie nie polega na tym, żeby liczyć kalorie i mieć „zbilansowaną diętę”.  Zdrowie polega na tym, żeby jeść to, co wspiera Twój organizm, i jednocześnie unikać tego, co Twój organizm niszczy.


Beata Pawlikowska

Podpisuje się pod tym w 100 procentach! To co jesz jest na prawdę ważne. Jak widzę te wszystkie dzieciaki wsuwające batony i chipsy przed lub po treningu to mi ręce opadają. Myślmy co jemy i jaki to ma na nas wpływ. Bóle głowy, zmęczenie, rozdrażnienie itp. dolegliwości współczesności są do wyleczenia zdrowym jedzeniem.

Podstawą mojego dnia jest śniadania. To mój ulubiony posiłek. Jest jak ładowanie baterii, jak porządny kopniak, daje mi power na resztę mojego intensywnego dnia. Nie jestem lekarzem ani dietetykiem więc to co tu piszę to nie są prawdy objawione tylko moje wnioski i przemyślenia z rzeczy które działają u mnie. U mnie zjedzenie porządnego śniadania się sprawdza i zachęcam wszystkich by nie zapominali o dobrym początku dnia!

Moje 3 ulubione opcje śniadaniowe :)


Owsianka z owocami

IMG_5038 (1)IMG_3497

– był o niej osobny post zapraszam tu. Po konsultacji z trenerem osobistym dodaje do niej jeszcze porcję białka, ale sami tego nie próbujcie! Tylko po rozmowie ze specjalistą można dodawać do jadłospisu odżywki 😉

Kasza Jaglana na słodko lub słono

IMG_1370

 – po prostu wyśmienite śniadanie! O kaszy dużo dowiedziałam się z książki Marka Zaręby „Jaglany Detoks” do której Was odsyłam, rewelacyjna pozycja. Kasza Jaglana to niesamowity produkt o jej wartościach odżywczych można by pisać i pisać. Jest źródłem łatwo przyswajalnego biała ma dużą zawartość witaminy B, D, E i K, posiada też sporo żelaza i miedzi.

Wprowadzając kaszę jaglaną do naszej codziennej diety, możemy liczyć nie tylko na wartość energetyczną prosa, ale wykorzystać je jako wyjątkowo prozdrowotne źródło w wielu dolegliwościach cywilizacyjnych.


Marek Zaręba

Wersję na słodko przygotowuje tak jak płatki owsiane. Łyżka miodu plus owoce, pychota. Gotowanie kaszy zależy od tego jaką kupicie – korzystacie z instrukcji na opakowaniu.  Warto pamiętać żeby ją przepłukać przed gotowanie.

Na słono jest równie rewelacyjna! Z pieprzem, solą, ziołami plus pomidorki cherry i np. cieciorka … niebo w gębie. Konkretne przepisy podrzucę wkrótce.

Omlet

IMG_4214

– faworyt przy tym tak prosty do wykonania. Dwa jajka porządnie roztrzepać, przyprawić na
słono lub słodko i smażyć na dobrze rozgrzanej patelni z odrobina tłuszczu ( do smażenia używam zero kalorycznego oleju w spray lub oleju kokosowego).

Do tego łyżka masła orzechowego do posmarowania plus banan, migdały i ta dam gotowe śniadanie. Szybkie, proste i przepyszne. Czasem wolę bardziej pikantna wersje wtedy podsmażam na patelni cebulę i pieczarki i dopiero wlewam jajka.

Mam nadzieje że zainteresował Was ten post. Życzę Wam pysznych śniadań! Dajcie mi koniecznie znać czy czegoś spróbowaliście mailem, FB lub inna drogą.

Pozdrawiam!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *